تربیت بیان بازیگر، تمرینات و راه های گسترش آن - پروژه عملی : نمایش "حراج"
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده نیره سادات میرزایی
- استاد راهنما مهدی حامد سقایان
- سال انتشار 1392
چکیده
آیا بازیگر برای پیشرفت و گسترش صدای خود، نیاز به تمرین دارد؟ آیا این تمرینات،کمکی به بهبود کیفی صدای بازیگر می کند؟ در این پژوهش،سعی بر آن بود که تجزیه و تحلیل دستگاه تنفسی و اندام های گفتاری به ساختار آن ها بیشتر پی ببریم.و به لزوم تمرینات بیان آگاه شویم، آشنایی با تمریناتی که هر کدام برای بهبود و پیشرفت فن بیانی بازیگر، لازم و ضروری است. در فصل دوم، به این خواهیم پرداخت که مشخص کنیم ماهیت فیزیکی صوت چیست و همچنین مشخصات اساسی صوت را بر می شمریم و تشدید کننده های صوت و نحوه ی کار آن ها را مشخص خواهیم کرد.ضمن اینکه اندام های گفتاری را هم نام می بریم.در فصل سوم، با مجموعه ای از اصول و فنون بیانی در کار بازیگر آشنا خواهیم شد و عوامل اصلی برای تولید صدای خوب را خواهیم شناخت.
منابع مشابه
بیومکانیک مه یرهولد و بکارگیری تمرینات آن در آموزش بازیگر پروژه عملی : کارگردانی نمایش برزخ
چکیده ندارد.
15 صفحه اولفرآیند رهایی سازی در کار بازیگر با تآکید بر تمرینات تنفسی و یوگا - پروژه عملی: نمایش " کلکسیون "
بازیگران در فرایند تمرین و اجرا به طور پیوسته و منظم می بایست بدن و ذهن خود را از انقباض ها و تنش ها رها سازند. در این پایان نامه با تکیه بر مبانی نظری و عملی یوگا بویژه تمرینات تنفسی آن تلاش می شود با شناخت انواع تنشها و راه های ایجاد تمرکز به شیوه های موثری برای رهایی سازی بدن و ذهن بازیگر دست یافت. این پژوهش که به روش توصیفی- تحلیلی و با بهرهگیری از منابع کتابخانه ای و اینترنتی و تجربیات مید...
قراردادهای نمایشی در نمایش نوی ژاپن - پروژه عملی:کارگردانی نمایش "حراج"
این پژوهش که به روش توصیفی تحلیلی و با استفاده از منابع کتابخانه ای و اینترنتی (لاتین و فارسی) انجام شده است درباره مفهوم قرارداد در نمایش و خصوصا نمایش نوی ژاپن می باشد و شیوه های بازیگری و استفاده از ماسک و دکور و غیره با توجه به فلسفه های غالب بر فرهنگ ژاپن تا حدودی مورد بررسی قرارگرفته است. در این پژوهش برای اولین بار با جزئی ترین قراردادهای موجود در نمایش نو روبرو خواهید شد. پژوهشهای موجود...
15 صفحه اولزندگی و آثار یک زن بازیگر در تئاتر ایران، هما روستا پروژه عملی: کارگردانی نمایش لاموزیکا
چکیده ندارد.
15 صفحه اولرادولف لابان و نظریه ی حرکت بازیگر در صحنه – پروژه عملی : کارگردانی نمایش " مده "
رادولف لابان(1958- 1879) رقصنده، طراح حرکت، معلم و نویسنده، یکی از مهمترین نظریه پردازان حرکت در قرن بیستم است. او سردمدار رقص اکسپرسیونیسم (ausdrucktanz ) در آلمان است. او حرکت را بعنوان هنری مستقل مطرح می کند و سال ها مطالعات خود را بر روی افزایش گویایی و بیان حرکتی در صحنه بنا نهاده است. مبحث افورت بخشی از نظریات او در مورد حرکت است که به شناخت دقیق نحوه انجام یک حرکت در ارتباط با قصد درونی ...
15 صفحه اولفرایند تمرکز ورهایی سازی درکار بازیگر– پروژه عملی: کارگردانی نمایش" نسل کشی"
تمرکز و رهایی سازی در زندگی انسان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.انسان همواره مجبور به توجه ودقت در اموری است که ، می خواهد انجام دهد. بدون توجه و تمرکز ( که به طور ناخودآگاه در زندگی انسان جاری است) اعمال و مجموعه کنشها و واکنشهای وی دچار اختلال می گردد. انسان به علت زندگی در محیط اجتماعی ( در حال حاضر در دنیای صنعتی پر از التهاب) در معرض انقباضات جسمانی و تنشهای جسمی و روحی است که برای او ثمر...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023